THE COMPANY MANAGEMENT
1.The management of the company is called the Board of Directors which is elected by the shareholders.
2. It is headed by the Chairman or the President (in the USA).
3.There is usually a Managing Director and in case of big companies there may be several Joint Managing Directors.
4. A General Manager has managers working under his control and receives instructions from the Managing Director.
5. A Manager in British companies is the person who is the head of a department - Sales, Works (Production), Research and Development, Staff (Personnel), etc.
6. So there are Sales Managers, Production Managers, Research and Development Managers, Personnel Managers and others.
7.Regardless of the specific job, most managers perform four basic functions.
8.These management functions are: planning, organizing, directing and controlling.
9.Planning includes determining the company objectives and deciding how to achieve these goals.
10.Planning is the first and the most important management function as the others depend on it.
11.Organizing is the process of putting the plan into action.
12.Third is the day-to-day direction and supervision of workers. In directing, managers direct, teach and motivate workers so that they achieve the company goals that were established in the planning process.
13.In the last function, controlling, managers evaluate how well the company is meeting its objectives.
14.Company management is a prerogative of people who are able to quickly make correct decisions and are able to bear responsibility for the team.
15.The ideal Leader is the person who clearly distributes the powers and at the same time holds finger on the pulse keeping all the processes in the company both external and internal under control. It is interesting, fascinating and extremely difficult.




1. Руководство компании называют совет директоров, который избирается акционерами.
2. Его возглавляет председатель и президент (в США).
3. Существует, как правило, управляющий директор, а в случае крупных компаний может быть несколько совместных директоров.
4. А генеральный менеджер имеет менеджеров, работающих под его контролем, и получает указания от Директора.
5. Менеджером в британских компаниях это лицо, которое является главой департамента - Продажа, работ (продукции), научных исследований и развития персонала (персонала) и т.д.
6. Так Есть менеджеры по продажам, руководителей производства, исследований и развития, менеджеров, персонала и других руководителей.
7. Независимо от конкретной работы, большинство руководителей выполняют четыре основные функции.
8. Эти функции управления: планирование, организацию, руководство и контроль.
9. Планирование включает в себя определение целей компании и принятия решения о том, как достичь этих целей.
10. Планирование является первым и наиболее важные функции управления, как и другие зависят от него.
11. Организационный это процесс сдачи плана в действие.
12. Третьим является повседневное руководство и контроль за работниками. В руководство, менеджеры прямых, обучать и мотивировать работников, чтобы они достижению целей компании, которые были созданы в процессе планирования.
13. В последней функции, контролирующие, управляющие оценить, насколько хорошо компания выполняет свои задачи.
14. Руководство компании является прерогативой людей, которые способны быстро принимать правильные решения и могут нести ответственность за команду.
15. Идеальный Руководитель это человек, который четко распределяет полномочия и в то же время проводит пальцем на пульсе держать все процессы в компании как внешних, так и внутреннего контроля. Это интересный, увлекательный и очень трудно.

Хостинг от uCoz